sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Pihkan ensimmäinen näyttely

Annetaanpa Pihkan kertoa:

Huomasin jo perjantaina,että jotain aika jännittävää ja uutta oli ilmassa.Ensinnäkin "kummitäti" Hannele nyppi minua erityisen uutterasti,vaikka mielestäni minun karvani olivat aivan hyvän pituisia.No,eipä se paljon minua haitannut,sainpa taas rapsutuksiakin.Sitten Kaisa kuljetteli kaikkea kummallista autoon edestakaisin,välillä unohti avaimenkin sisälle.Sekään ei minua haitannut.Mutta lauantai-aamuna piti herätä jo ennen kuin oli aurinko noussut ja aamu-ulkoilu ja aamupala olivat aivan liian aikaisin.Se haittasi.Kaisakin oli aika uninen.Sitten menimme autoon ja lähdimme jonnekin.
Hetken ajamisen jälkeen pysähdyimme ja  kasvattajani tuli autoon.Se oli mukavaa.Kasvattajani istui minun vieressäni ja sain kertoa monta juttua ja antaa monta länderi-pusua ennenkuin pysähdyimme taas:Kummitäti tuli myöskin kyytiin.Kohta saavuimmekin perille,mikä oli iso kenttä.Kentän reunuksille oli kokoontunut paljon ihmisiä ja mikä erikoista,siellä oli myös paljon erinäköisiä koiria.Sitten aivan yhtäkkiä Kaisa ja Hannele-kummitäti häipyivät,mutta se ei kasvattajaani häirinnyt ,vaan lähdimme kahdestaan kävelemään.Välillä harjoittelimme taas sitä seisomista ja kauniisti kävelemistä,mutta minua alkoi kovasti huolestuttaa.Kaisaa ja Hannelea ei näkynyt,vaikka niiden haju tuli kahvilasta.Yritin kertoa siitä kasvattajalle Kaikki ne oudot koira olivat ihan  kilttejä ,jotkut vain olivat super-suuria ja haukkuivat tosi kovalla äänellä.Sitten oli tosi pieniä ja nekin haukkuivat.Eivät tosin kaikki
Sitten huomasin tuttuja:Jalo ja Akokin olivat tulleet sinne.Ne ovat minun isoveljiäni.Yksi melkein sukulainen Jyrä,tosin kovin erinäköinen, oli mukava.Sitten vain odotimme siinä kentän laidalla.
Ne hieman erinäköiset sukulaisetkin menivät ensin sinne kentälle..Niitä ei yhtään jännittänyt ja ne hyppivät välillä.Tuomariakin nauratti .Sitten Jalo ja Ako menivät.Ne kävelivät tosi kauniisti eivätkä ollenkaan ärisseet toisilleen..Kasvattajani oli kovin iloinen,kun velipojat esiintyivät hienosti.

                                                  Jalo ja Johanna


                                                Ako ja Jenni


                                Tässä minä olen pöydällä
                                               

Sitten oli minun vuoroni.Minua jännitti kovasti,varsinkin se pöydällä kopelointi.Se tuomari tutki kyllä ihan nätisti,Pidin häntääni ihan kiinni takapuolessani ja tuomari kirjoitti:"Matalalle kiinnittynyt häntä".
Sitten lähdimme kävelemään.Minua jännitti.Välillä esitin toisenlaista kävelyä,peitsausta.Tuomari kirjoitti:"Liikkeessä köyristää lannetta"No toki kun minua jännitti.
Se tuomari kyllä piti minusta,vaikka en pitänyt siitä.Se kirjoitti vielä:"Hyvä tyyppi.Kaunis pää silmät ja korvat,myös ilme .Sopiva rintakehän vahvuus.Tasapainoiset kulmaukset."
Ehkä se olikin ihan kiva tyyppi se tuomari.Se sanoi,että olen erinomainen.Kasvattaja oli tosi tyytyväinen

Sitten tuli se kiva osuus,sain leikkiä Nopsan kanssa.Sen jälkeen leikin Jalon ja Akon kanssa.





Ako kuiskasi,että se olisi paljon mielummin leikkinyt minun kanssani kuin ollut siellä kävelemässä !



Tuomari oli tykännyt Jalosta niin paljon,että se antoi hienon rusetin Jalolle

Ako sai myös erinomaisen maininnan



Ne hauskanväriset sukulaiset saivat leluja palkinnoksi.


Sitten Kaisa ja Hannele löysivät meidät ja siitä minä olin tosi iloinen.Annoin monta pusua Kaisalle

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti